Zilustrowane artykuły
Wyświetlono rezultaty 1-12 z 12.
Bagnisko
02-10-2014 06:17 | Maciej 'Radowid' Zieliński | Komentarze: 16
Nowy Świat jest wielkim wyzwaniem dla ludzkości. Kryje nieprzebrane bogactwa i tajemnice, rozpala wyobraźnię, tak pośród prostych marynarzy, jak i królów. Jednak zamorskie wyprawy są ekstremalnie trudnym przedsięwzięciem.
Podbój nowego lądu i euforia, towarzysząca odkryciu nieznanego wyblakły w obli...
Chaos chaosowi nierówny #1
Po drugiej stronie
17-06-2014 07:53 | Władysław 'Wlodi' Kasicki | Komentarze: 5
Powiadają, że Chaos należy plewić w zarodku. Dlatego często nasi gracze wybierają postacie prawych wojowników, których celem jest zwalczanie sił nieczystych. Jednak każdy kij ma dwa końce, a Chaos działa jak miecz obosieczny. Im mocniej z nim walczymy, tym większa szansa, że wyciągnie swe ręce...
Osamotnienie Badaczy w carskiej Rosji
18-01-2013 09:49 | Jacek 'Cooperator Veritatis' Radzymiński | Komentarze: 3
W twórczości H.P. Lovecrafta bohaterowie stają w obliczu zjawisk nadprzyrodzonych przeważnie wbrew własnej woli. Nawet jeśli mają czas na przygotowanie się do ostatecznej konfrontacji (jak na przykład uczeni Uniwersystetu Miscatonic w Koszmarze w Dunwich albo narrator opowiadania Nawiedzony dom), to...
Horror lovecraftowski poza Nową Anglią
14-12-2012 00:14 | Jacek 'Cooperator Veritatis' Radzymiński | Komentarze: 6
Nowa Anglia w twórczości H.P. Lovecrafta zajmuje miejsce szczególne, stanowiąc tło większości opowiadań cyklu Arkham. W tych pracach zawarły się podstawy tego, co August Derleth po śmierci pisarza uzupełnił własnymi pomysłami i wypromował pod nazwą mitologii Cthulhu; na tym kanonie z kolei oparło si...
Graj Historią
07-09-2012 00:06 | Jacek 'Cooperator Veritatis' Radzymiński | Komentarze: 4
Czym jest historyzm w grach fabularnych? Podobnie jak w architekturze, rozumiem go jako naśladownictwo stylistyki minionych epok. Jakkolwiek elementy historyzmu znaleźć można w każdym niemalże systemie RPG (w szczególności w settingach fantasy, które mniej lub bardziej wiernie sięgają do tradycji śr...
Biafra – Nnedi Okorafor
Kiedy rozmawiamy o tej kobiecie, zawsze zaczynamy od powiedzenia W jakie czasy Arro-yo weszła! Rok 1967. Kraj zwany Nigerią, pogrążony w wojnie biafrańskiej. Ciężkiej i brudnej. Każdy współczułby Arro-yo. To nie było miejsce, jakie zapamiętała, ale dom to ciągle dom. Egoistka, wyszeptała do siebie,...Brawurowe bitwy
16-03-2012 00:46 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 30
Zasady uczestnictwa w wielkich bitwach z Savage Worlds są moim zdaniem eleganckie i warte wykorzystania na sesjach. By były jeszcze bardziej przydatne, stworzyłem dwie reguły dodatkowe. Pierwsza pozwala samotnej drużynie przedzierać się przez tabuny wrogów. Z kolei dzięki drugiej można zetrzeć się t...
Spór – Kij Johnson
(Spar)
Uwaga: poniższy tekst zawiera wulgaryzmy. *** Ona i obcy pieprzą się w malutkiej szalupie. Bez końca, bez chwili wytchnienia. *** Oboje mają Wejścia i Wyjścia. Jej Wejścia są typowe: oczy uszy nozdrza usta cipka dupa. Jej Wyjścia też są zwyczajne: palce i dłonie i stopy i język. Ręce. Nog...Tak gwizdając, potonęli
Przesądy i kary marynarskie
21-06-2008 20:44 | Ainsel | Komentarze: 14
Artykuł ten ma na celu przybliżenie czytelnikowi obyczajów, przesądów i zasad występujących w środowisku braci żeglującej w 7th Sea. Zarówno gracze jak i Mistrzowie Gry znajdą tu garść przydatnych informacji, które mogą, choćby w pewnym stopniu, uatrakcyjnić i nadać kolorytu sesjom rozgrywanym na mo...
Śladami zbrodni
Zabójcza gra między gliną a psychopatą o życie ofiary
21-12-2007 19:07 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 12
Uwaga: w poniższym tekście termin psychopata jest używany w znaczeniu potocznym, a nie naukowym.
Autobus był prawie pusty. Adam skulił się na fotelu i schował głowę w kołnierz pomiętego prochowca. Nie zależało mu na niczym innym, poza dojechaniem do domu. Dojechać, zamknąć się na cztery spusty, nie...
Jeśli chcesz dojść...
29-11-2007 23:19 | ---- 'WekT' ---- | Komentarze: 17
- Na Sigmara, Baltazarze, chyba ostatnio zbyt mało modliłeś się do swego boga.
- Nie bluźnij Arturze, gdyby nie łaska Ulryka dawno sczezłbyś, a twe wnętrzności zżarłyby wilki.
- Ano może i racja. Baczyć trza jeno, bo tera watahy chodzą wygłodniałe. Nie zapomnę ślepi tych, co je usiekliśmy w ruinach...
Po złej stronie torów
20-09-2007 21:01 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 28
Tak blisko, a tak daleko
Dobry horror potrzebuje uczucia alienacji i odosobnienia. Gdy filmowe potwory wychodzą na ulice miast i zaczynają mordować ludzi (a do akcji wkracza Gwardia Narodowa) upada atmosfera strachu i osaczenia – obraz nieubłaganie zmierza w stronę kina akcji.
Dlatego też au...