» Blog » Zagadka z sesji
01-01-2019 15:38

Zagadka z sesji

W działach: rpg | Odsłony: 783

Zagadka z sesji

Jakiś czas temu prowadziłem sesje. Jeden z graczy posiadał księgę ze wskazówkami dotyczących podziemia (podziemi) do którego gracze trafili. Dzięki rozszyfrowaniu zagadek gracze mogli bezpiecznie przejść przez podziemie. Sama zagadka nie była "trudna", a moim zdaniem całkiem ciekawa. U mnie na sesji gracze rozwiązali ją po jakimś czasie. Zanim to zrobili wpadli w kilka pułapek, ale kiedy zrozumieli że rozbrajanie pułapek twarzą to kiepski pomysł rozwiązali zagadki i potem poszło z górki.

 

W księdze było napisane:

Złoty rycerz przystanął PRZY rannym towarzyszu. Mieli trafić do WIEŻY. Zdobyli do niej
klucz, ale teraz wiedzieli że do niej nei dojdą. Przyjaciel powiedział: "IDŹ beze mnie. Czas
otwiera gwiezdne wrota, a jeśli W odpowiednim czasie ich nie zamkniesz to łańcuchy
srebrne opaszą świat i go zmiażdżą. Rszuaj szybko." W kyrszatłowej sali rycerz zobaczył
wrota prowadzące raz w DÓŁ raz w górę. Widział jak pije wino z własnej czszkai.

Rozwiązanie:
Treść zapisana w księdze nie ma znaczenia, ważne są tylko słowa klucze. Są tam trzy zagadki:

  1. pierwsze słowo w każdym wierszu
  2. słowa napisane wielką literą
  3. słowa w których litery są poprzestawiane

Jakie Wy lubicie dawać zagadki na sesji?

3
Notka polecana przez: dzemeuksis, Ifryt, WekT
Poleć innym tę notkę

Komentarze


John Connor
   
Ocena:
0

Błędy byś poprawił.

Trochę słabo wygląda ta zagadka, bo na to, że złoty klucz otwiera srebrne wrota można by wpaść metodą prób i błędów? Także trochę to przerost formy nad treścią.

Zawsze lepiej dać graczom alternatywne rozwiązania i nie uzależniać zagadki tylko i wyłącznie od ich możliwości intelektualnych. Zawsze warto przewidzieć możliwość jej rozwiązania poprzez rzuty, bo to fajne urozmaicenie, ale nie zawsze tak oczywiste, jak wydaje się Mistrzowi Gry. 

04-01-2019 15:31

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.