Zagadka z sesji
W działach: rpg | Odsłony: 783Jakiś czas temu prowadziłem sesje. Jeden z graczy posiadał księgę ze wskazówkami dotyczących podziemia (podziemi) do którego gracze trafili. Dzięki rozszyfrowaniu zagadek gracze mogli bezpiecznie przejść przez podziemie. Sama zagadka nie była "trudna", a moim zdaniem całkiem ciekawa. U mnie na sesji gracze rozwiązali ją po jakimś czasie. Zanim to zrobili wpadli w kilka pułapek, ale kiedy zrozumieli że rozbrajanie pułapek twarzą to kiepski pomysł rozwiązali zagadki i potem poszło z górki.
W księdze było napisane:
Złoty rycerz przystanął PRZY rannym towarzyszu. Mieli trafić do WIEŻY. Zdobyli do niej
klucz, ale teraz wiedzieli że do niej nei dojdą. Przyjaciel powiedział: "IDŹ beze mnie. Czas
otwiera gwiezdne wrota, a jeśli W odpowiednim czasie ich nie zamkniesz to łańcuchy
srebrne opaszą świat i go zmiażdżą. Rszuaj szybko." W kyrszatłowej sali rycerz zobaczył
wrota prowadzące raz w DÓŁ raz w górę. Widział jak pije wino z własnej czszkai.
Rozwiązanie:
Treść zapisana w księdze nie ma znaczenia, ważne są tylko słowa klucze. Są tam trzy zagadki:
- pierwsze słowo w każdym wierszu
- słowa napisane wielką literą
- słowa w których litery są poprzestawiane
Jakie Wy lubicie dawać zagadki na sesji?